Thursday, January 13, 2011

~KeTika duKa melanDa~

aku plg xska bila diri aku d landa masalah....smua 2 akan merungsikan fikiran aku..tapi sebagai manusia kita x bleh kan lari dri masalah..namun setiap masalah pasti ada jln penyelesaiannya kan..aku tempuhi setiap dugaan yg Allah berikan kan pda aku penuh sabar dan aku cuba belajar meredhai kehendak Allah..alhamdulillah ari demi ari aku jauh dari mslh aku..selain daripada kwn2 dan dorongan dari org yg menyayangi diri aku,aku ada satu penyembuh duka aku ketika aku dlm kebingongan iaitu Al-Quran dan menagis di sejadah..itulah ubat yg plg mujarab utk aku mencari kesabaran dan ketenangan... apabila kita mengikhlaskan sesua2 perkara ketentangn 2 akan hadir sendiri kerna kita telah meredhai segala2nya..aku luahkan segala2nya pada Tuhan dan menagis sepuas2nya..kepuasan tu hanya aku yg dpt merasakan nya..hanya aku dan Tuhan saja yg tahu..pada aku Allah lah yg dpt menyelesaikan mslh aku..walaupun aku byk melakukan kesilapan dan blom ckp sempurna di mata Nya namun dia xpenah jemu membantu aku ketika aku di landa luka..sesungguhnya Tuhanku mmg maha Penyayang..cuma aku ja yg xpenah nk menghargai nya..aku arap duka lalu xkan berulang lagi kerna peritnya xsggup lagi aku menahan..

No comments:

Post a Comment